diumenge, 14 de juny del 2009

campanes

Ahir tenia intenció de quedar-me a casa, endreçar (en diferents sentits), etc. Finalment, m'ho vaig saltar. Al matí per una trucada que em va suposar una bona alenada d'aire fresc. A la tarda, per una visita que havia concertat el dia abans: una visita al campanar de la Catedral de Tarragona.

vista del capçal de les campanes de la part de dalt de la sala de campanes

la Fructuosa, l'Assumpta i la Tecla

fotografia publicada per gentilesa de Ramón Giner i Filella

l'Assumpta brandant

La visita em va permetre prendre fotos de la ciutat des del campanar i conèixer les campanes i la gent del grup de campaners. L'experiència fou genial i a sobre me'n va possibilitar una de força gratificant: tocar la Fructuosa amb motiu de la processó del Corpus (al voltant de tres quarts d'hora fent-la sonar (no sé ben bé si la vaig fer sonar o repicar que seria com es diu al toc repetit i joios de les campanes en ocasió de festivitats). No us confongueu, em van fer un favor i el vaig tornar ben gustosament.

Si voleu conèixer més sobre el campanar i les campanes podeu visitar aquesta web: Inventari de les campanes - Catedral Metropolitana i Primada de Santa Tecla - TARRAGONA (Catalunya)
Dins la web podreu veure, entre d'alñtres coses, la relació de campanes i prement sobre el nom de cadascuna podreu coneixer les seves característiques i veure'n fotos.
Val la pena